Startup Business

 

StartUp Business er det næste skridt efter StartUp Club. Det vil sige, at det er for dig, som har etableret din virksomhed og nu begynder at få erfaringer og måske står overfor nye muligheder og udfordringer. I StartUp Business bliver der afholdt forskellige arrangementer, som tager udgangspunkt i din hverdag. Det kan være ift. ansættelse af de første medarbejdere, salg, finansiering og økonomi. Til arrangementerne deltager lokale rådgivere, som deler ud af deres viden og rådgiver i forhold til deres fagområde.

StartUp Business henvender sig primært til virksomheder, som stadigvæk er i iværksættersegmentet. Det vil sige fra 0 til 5 år, men alle er naturligvis velkommen til at deltage i arrangementerne.

 

#1: Ansættelse af den første medarbejder
Her tages der udgangspunkt i ansættelsesret/-kontrakt. Hvad skal en kontrakt indeholde og hvad skal du være opmærksom på? Hvordan kommer du godt fra start med rekruttering til ansættelse af en ny eller den første medarbejder? 

 

#2: Hvad koster kredit og rabat? 
Som selvstændig vil du også opleve at skulle give nogle kunder lidt ekstra kredit. Hvad koster det at give ekstra kredit? Her vil rykkerprocedure ogsaa blive et emne i forhold til hvilke regler, der er gældende. Samtidig vil der også være fokus på rabat, og hvad det koster at give en rabat på produkter/ydelser. 

 

#3: Kom godt i gang med opsøgende salg
De fleste virksomhedsejere oplever ind i mellem at sælge går langsomt. Opsøgende salg er og bliver vigtigt derfor. Det kan dog være nærmest grænseoverskridende for nogle at skulle tage dette initiativ. Hvordan griber du det og lykkes med det? Hvordan kan der skabes salg på sociale medier og hvilke regler er gældende for dette? 

 

#4: Den rette finansiering
Skal du købe eller lease? Hvad er forskellen og hvordan træffer du det rigtige valg? Omlægning af lån vil også være et emne her. Hvordan og hvornår skal du gøre det - og hvad koster det?  

De 4 fyraftensmøder afholdes én gang om året - du kan finde dataene under begivenheder